Intrygujące koncepcje na projektowanie stron rosną jak słynne „grzyby po deszczu”, bowiem coraz większa ilość Odbiorców w naszym kraju robi zakupy przez sieć, zaś do sklepów stacjonarnych idą przede wszystkim zaznajomić się z wytypowanym produktem (więc tym, jak między innymi on w rzeczy samej wygląda). Zdarza się, że pełne sklepiki przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, oddając puste lokale oraz licząc na spore oszczędności. Poza tym każdy Interesant może liczyć na to, że wyrób jest faktycznie wysokiej jakości, np. żaden inny Klient go wcześniej nie przymierzał. Niewielkie i wielkie firmy zgłaszają się zatem do agencji reklamowych, by one zajęły się skonstruowaniem przyciągającej oraz wydajnej strony internetowej. Projektanci stron wymyślają zatem coraz to bardziej nowatorskie strategie, w części oparte na WordPressie.
Najistotniejszym stylem w 2016 roku była standaryzacja strony graficznej oraz poukładania wszelkich komponentów na stronie. Przeważnie była ona rozłożona na dwie lub trzy kolumny, lecz konsumenci błyskawicznie się znudzili powtarzanymi wzorami. Wszelkie widoczne witryny, np. punktów z ofertą produktów drogeryjnych, wyglądały prawie w taki sam sposób, a to na pewno mocno oddziaływało na sprzedaż. Aktualnie rozkład witryny, projektowanie grafiki i kolejnych drobiazgów w zasadzie nie następuje już na owych regułach. Osoby stawiające strony dążą do uwypuklenia specyficznych cech specjalizacji Klienta.
Kierunek taki stał się niezwykle powszechny i bazuje na spożytkowaniu poprzez grafikę całej rozległości monitora. Po pierwsze – koncentracja nabywcy nie rozciąga się na inne motywy, po drugie – przekonuje perfekcyjnie zharmonizowaną grafiką do dalszego przeglądania witryny. Ekrany wstępne wypełnione są w całości grafiką, grafiką z jakimś przekazem albo włącznikami akcji. Mogą być zastygłe bądź pełnić funkcję slydera. Ogromnym pozytywem jest to, że takie części przystosowują się na potrzeby monitorów na laptopach oraz szerokich monitorów. Dobrej jakości zdjęcie powinno wykonać nieamatorskie studio graficzne.
Duża, wyśmienitej jakości grafika zwabi oko niejednego Konsumenta. To efektywny koncept, aby wzbogacić design strony www. Przeważająca część konsumentów jest wzrokowcami, czyli jeszcze bardziej opłaca się w nią zainwestować. Absolutnie nie stosujmy w praktyce jednak z tzw. banków nieodpłatnych zdjęć, zwłaszcza wówczas, gdy nasza firma ma się faktycznie kojarzyć z profesjonalizmem. Korzystniej poprosić o zaprojektowanie zdjęć solidnemu grafikowi, który będzie troszczył się o to, ażeby wszystkie miały korzystny klimat i harmonizowały z projektem strony.
Material design to wygląd opierający się na horyzontalnych tonach oraz na korzystaniu z świateł oraz cieni. Google zainspirowało się tutaj standardowym papierem oraz tuszem. Fundamentalnym celem było wzmocnienie jasności stron, jak i usprawnienie defektów, jakie były dostrzegalne w stylu flat. Innymi słowy, material design to: usytuowanie w trójwymiarze (identycznie z gradacją segmentów), plastyczne oraz perfekcyjnie dopasowane odcienie (jeden odcień podstawowy i drugi ton specjalny, np. do wyróżnień), praktyczne ikonki (maksymalnie banalne, z nieskomplikowanymi wykończeniami kresek, z zastosowaniem proporcji 2dp), fotografie i grafiki wektorowe (dopasowane do charakteru strony; slogan umieszczony na zdjęciu musi koniecznie znajdować się na gradiencie; krótko mówiąc nie możemy przesadzić z przyciemnianiem) oraz typografia oparta o wygląd Roboto.
Przeważająca część odbiorców Internetu w zasadzie nie otrzymuje od sprzedających tego, czego potrzebują. Idą na stronę i co dostrzegają? Monotonny projekt logo, bardzo dużo zbytecznych wpisów (które mogą przewijać bez końca), zaś na koniec są zarzucani ulotkami informacyjnymi o tym, żeby obowiązkowo wpisać się do newslettera, skorzystać z mnóstwa okazji (jakie z całą pewnością za minutę się nie będą aktualne) czy porozmawiać z zawodowcem (jaki co sekundę podłącza się na czacie oraz bynajmniej nie jest to „żywa persona”). Konsumenci potrzebują tego, by osiągnąć uczuciową łączność z wyrobem czy jeżeli to dopuszczalne – ze sprzedawcą. Wcale nie chodzi w tym przypadku o „targowanie się”, lecz opcję zaufania. Doskonałym zamysłem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o swojej firmie. W ostatnim czasie określa się to jako „storytelling”, a mianowicie informowanie o tym, kim jest każdy członek firmy, co jest w stanie zaoferować ten wytwórca itp. Owa konstrukcja reklamy dużo szybciej dociera do nabywców oraz gwarantuje atrakcyjniejsze wyniki niżeli irytujące okna, które wyskakują nim zdążymy cokolwiek przeczytać.
Jeśli zamierzasz wiedzieć dużo więcej, wejdź w odsyłacz z boku – Ulotki reklamowe Toruń – a odnajdziesz dużo więcej informacji.