Marketing internetowy – moc możliwości

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging
26 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne w Google
11 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Jak doskonale wiemy Internet otwiera przed nami wiele perspektyw w dziedzinie promocji. Jest to truizm, ale w analizowanym przypadku będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to dziś pozycja obowiązkowa dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy on-line. W dzisiejszym tekście omówimy czym jest marketing internetowy i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby zagłębić się w problematykę połączoną z marketingiem w internecie, powtórzmy sobie na początek na czym polega sam marketing. Sporo osób stawia to na jednej półce z promowaniem konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma przynieść efekty w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie jak największej grupy Nabywców. Aby wcielić plany w życie, musimy przywiązać wagę do wielu czynników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu wdrażania procesu, nieodzowna jest systematyczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Nabywców.

E-marketing – co musisz wiedzieć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała specjalna gałąź marketingu – marketing internetowy, zwany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak ważny? Inwestorzy i właściciele spółek otwierają się na działania w sieci, żeby zaczerpnąć korzyści z dobrodziejstw internetu i pozyskać więcej Klientów. Marketing w internecie to wypadkowa wszystkich zabiegów, które kojarzymy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci on-line. Jeśli nasze działania będą odpowiednie, to wówczas rozpoznawalność naszej korporacji w sieci znacznie się poprawi, a nasz podstawowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym postrzeganiem zostanie wypełniony. Kluczowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu w sieci będzie strona www naszej spółki. Z najbardziej charakterystycznych różnic między zwykłym marketingiem, a e-marketingiem wyróżniamy przede wszystkim rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym temacie bierna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przedstawianie stanowiska na temat naszego postępowania oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych operacji, z którymi spotkamy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogosfera
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, zaś w tym artykule skupimy uwagę na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść dużo korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dziedzina marketingu w sieci może być bardzo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie kolejnych Kontrahentów, lecz zwłaszcza –  zbudowanie z nimi długookresowych i opartych na oddaniu więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje przede wszystkim na zamieszczaniu w sieci treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Konsumenta, który zdecyduje się pozostać z naszą korporacją na zawsze. Jak zapewne wiecie sporo zależy w tym momencie od naszej grupy docelowej. Treść powinna być przystosowana do jej zainteresowań, tradycji oraz co ponadto ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w rozmaitych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma oczywiście znaczenie, ale zdecydowanie większą wagę powinniśmy przywiązywać do klasy wstawianych przez nas treści. Jeśli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to w takiej sytuacji pomnoży to nasze widoki na bycie wyżej w rezultatach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, żeby teksty były autorskie i nietypowe. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w szukanej branży, lub też jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, może znacznie rzutować na potencjalnych Kontrahentów. Przy wyborze influencera należy się kierować branżą, w jakiej się obracamy. Gdy chcemy promować sklep z ciuchami, wtedy nie najgorszym rozwiązaniem będzie wynajęcie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

We wskazaniu stosownego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, żeby przed wynajęciem influencera do promowania Twojej marki, klarownie wskazać cele i przeanalizować jaki budżet jesteś w stanie na przeznaczyć na influencera. Angaż influencera winno być fragmentem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Ogrom możliwości, ale również sporo pracy do zrealizowania, jeśli nasza strategia ma odnieść sukces. Nasze działania winny być dokładnie uporządkowane, a później przez cały czas musimy reagować na zmieniające się trendy.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/