Pozycjonowanie lokalne w Google

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
2 lipca, 2017
banery led - telebimy - ekrany led
Telebimy i banery LED – co warto wiedzieć?
7 grudnia, 2017

Od dłuższego czasu widać, iż bez należytego wypozycjonowania strony internetowej, perspektywy na sukces naszego biznesu są dosyć nieduże. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google stworzyło wielowymiarowy system, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Odbiorców z Twojej okolicy, niezbędne jest poprawne wypozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie dużo okoliczności, którymi zajmiemy się w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego kręgu, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet wyznaczonej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Da się to bez problemów sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w danym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące podpowie nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki są jednoznaczne – ponad 95% Konsumentów poszukuje priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Powinniśmy poczynić wszystko, aby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a ponad 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Podobnie jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce ważną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty oraz dbać o to, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej opiszemy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących korporację – dbajmy o dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle ważne będzie utworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do kreowania wizytówek zakładów, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż wyszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest zbyt trudne, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i konkretnej znajomości tematu.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje perspektywy na zwabienie lokalnych Konsumentów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Musimy wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, uzupełniamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle w postaci nazwy spółki. Gdy już zadbaliśmy o tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość i jakość determinują to, na jakim szczeblu wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Gdy uda nam się wypracować dużą liczbę aprobujących opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Nabywców oraz wypracowanie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/