Home staging

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa drogowe i budowlane
22 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
2 lipca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeżeli wybieramy się na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje także home staging – czyli technika złożona z wszelkich działań, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup nieruchomości, przypuszczalnie będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, dlatego trzeba zrobić wszystko, by nasz dom wyglądał zjawiskowo. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, więc warto skontaktować się z profesjonalistami od home stagingu. Ale spokojnie – zacznijmy od genezy powstania techniki home stagingu.

Lata 70-te, USA…

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, właścicielka firmy, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas poszukiwała sposobów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby drobiazgowo przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszelkie należyte prace remontowe, wysprzątać cały obszar i udekorować go tak, żeby Klient mógł się nią zachwycić. Efekt? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie prawdopodobnego nabywcy jest o wiele lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na szacunek ekspertów od nieruchomości w USA, a dziedzina zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką szanowanych publikacji na ten temat.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i zagościł także w Wielkiej Brytanii, gdzie często mieszkańcy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także przekonali się, iż mogą wiele zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po starannym zadbaniu o nieruchomość

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. Wszystko przez to, że ludzie szukali na rynku pracy nowych możliwości i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, widać zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging zmieniał się niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wykreowała dopracowany szablon, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na wyzwania ulegającej przemianom mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko działania ulepszające estetykę nieruchomości. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie pójście za podstawami idei marketingu, który polega – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która zwróci uwagę ewentualnego Klienta. Już w czasach wdrażania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest bardzo ważna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest ważnym elementem, który jedynie może zmusić potencjalnego nabywcę do obejrzenia domu. W dobie łatwego dostępu do internetu oraz wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że stworzenie odpowiednich fotografii powinno nastąpić już po sumiennym spreparowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Podstawowe koncepcje Barbary Schwarz zakładały, iż dużo zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak dużo osób nie pamięta o odruchowych działaniach, takich jak usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być odór w domu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeżeli chcemy upewnić się, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej wynająć fachowców z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza nieruchomość wyglądała właściwie.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl