Pozycjonowanie stron – on site i off site

Okna energooszczędne Toruń
1 lutego, 2021
Ortodonta
1 lutego, 2021

Pozycjonowanie stron internetowych – czynności on site i off site

Pozycjonowanie stron WWW jest wieloczłonowym procesem starań, których najmocniej spodziewanym podstawowym efektem jest osiągnięcie jak największej widzialności strony w w sieci. Celem jest więc jak najwyższa pozycja wyświetlenia witryny przez Google, szczególnie w pierwszych dziesięciu organicznych, czyli darmowych, wyników wyszukiwarki na podaną kluczową frazę. Pod wieloma względami na rezultat pozycjonowania oddziałuje wiele czynników zaczynając od pracy algorytmów Google, po warunki panujące na rynku. Dlatego też, by rezultat był odpowiedni oraz skuteczny, główny wpływ wywierają prace wykonywane bezpośrednio na stronie WWW – on site, a także poza nią – off site.

Kodowanie on site

Działania on site ściśle korespondują ze sprawnością strony oraz z treścią, jaka się na niej pojawia. Kroki podejmowane do wypozycjonowania witryny WWW w tym dziale powinno się rozpocząć od samego wyświetlania strony jej kodów i ogólnej struktury. Chcemy, by witryna była oceniana przez Google za dobrą oraz wartościową pod względem treści. Żeby witryna była uznawana za dobrą z punktu widzenia technicznego, w głównej mierze powinno się zwrócić uwagę na kilka apektów technicznych. Obok odpowiedniej struktury oraz odpowiedniego kodowania powinno się zwrócić uwagę na szybkość ładowania się strony głównej oraz podstron. Im szybciej witryna się wczytuje, tym lepiej, czyli jeżeli zbyt dużo czasu należy czekać na załadowanie się strony, przydałoby się to prędko poprawić. Algorytmy Google dużą uwagę poświęcają komforcie użytkownika, tak więc znaczące jest dostosowanie strony internetowej do wersji mobilnej. Wielu użytkowników więcej korzysta z urządzeń mobilnych, z tego powodu zaprojektowanie oraz dostosowanie witryny internetowej do różnych urządzeń, żeby przedstawiały treść odpowiednio, ma wielkie znaczenie dla efektywności pozycjonowanie i działań on site. Obok tego warto wdrożyć certyfikat SSL. Ten certyfikat gwarantuje bezpieczeństwo transmisji danych, dlatego jest bardzo istotny np. dla internetowych sklepów.

Optymalizacja on site połączone z treścią

Obok działań powiązanych bezpośrednio z funkcjonowaniem witryny internetowej, ze względu na pozycjonowanie powinno się skoncentrować się także na treści oraz strukturze publikowanych podstron i wpisów. Bardzo istotna jest struktura adresu url, w którym powinny znajdować się słowa kluczowe, a także właściwa indeksacja całej zawartości witryny. W związku z tym powinno się zadbać o linki wewnętrzne. Bezpośrednie odsyłacze prowadzące nas z jednej podstrony na drugą w obrębie jednej strony internetowej są szczególnie ważne dla struktury. W przypadku postów obok adresu url zgodnego z tematem wpisu niezbędne jest także włączanie odpowiednio nagłówków H1-H6 oraz przyjazne dla użytkownika rozłożenie treści. Akapity najlepiej aby były optymalnie podzielone, żeby śledzenie ich było wygodne dla odbiorcy. Każdy wpis i podstrona powinny zostać zaopatrzone w meta opisy: meta description oraz tagi title. Natomiast grafiki powinno się uzupełnić o tytuł oraz tekst alternatywny (alt tekst), opisujący obraz w sytuacji, gdy witryna nie mogła wyświetlić go graficznie. Wszelkie obrazy oraz dokumenty umieszczone na stronie warto optymalizować ze względu na pozycjonowanie.

Skupiając się na samej treści, powinna zostać przemyślana. Niedozwolone jest powielanie treści, z tego względu powinno się od razu wykrywać oraz zapobiegać pojawianiu się tego zjawiska, żeby nie zaszkodzić pozycjonowaniu witryny. Dla algorytmów Google treść ma główne znaczenie, więc im bardziej wartościowa treść znajdzie się na stronie internetowej, tym sama witryna zostanie oceniona jako wartościowa. Dlatego lepiej obserwować działania on site i off site konkurencji w swojej branży, wynajdywać pomysły na treść, jaka będzie często wyszukiwana przez użytkowników oraz podjąć głębokie rozeznanie dla najlepszych i najbliżej dobranych słów kluczowych. Wszystko po to, żeby treść stała się atrakcyjna dla użytkownika oraz była dobrym źródłem wiedzy, szczególnie gdy publikujemy w tematach powiązanych z naszymi usługami i branżą. Istotne jest również to, żeby nowa treść była udostępniana na stronie internetowej cyklicznie. Tego typu działania on site wywierają korzystny wpływ na pozycjonowanie.

Działania off site

Pozycjonowanie off site obejmują te działania, jakie wykonujemy poza stroną, żeby umocnić jej wartość oraz efektywność pozycjonowania. Podstawą tego jest sprawny link building, tj. kreowanie naturalnego profilu linków pochodzących ze stron o wysokiej jakości, które przekierowują do witryny internetowej. Dobra jakościowo sieć linków ma znaczenie, dlatego że Google ocenia jako wartościowe te portale, serwisy oraz witryny, jakie są znane. W takiej sytuacji należy jednak bardzo zwracać uwagę na jakość stron WWW, na jakich znajdzie się link do strony. Serwisy o niewielkiej wartości nie są brane za dobre źródło linku dlatego mogą bardziej zaszkodzić pozycjonowaniu, niż je je wspomóc. Wysoki zasięg strony wzmocni wiarygodność strony tylko w sytuacji, jeśli będzie dotyczył dobrych źródeł. Ma to również dodatkową korzyść. Dodane w różnych adresach linki podnoszą szansę na to, że użytkownik dotrze do strony.

Drugim fragmentem działań off site jest ciągłe monitorowanie tego co dzieje w internecie. Analityka opiera się nie tylko na obserwowaniu efektywności działań on site oraz off site dla pozycjonowania. Obok tego ważne jest stałe wynajdywanie dobranych fraz kluczowych, koncepcji na wpisy blogowe, a także ocenianie działań konkurencji.