Pozycjonowanie lokalne stron

Certyfikat kwalifikowany Toruń
4 lutego, 2021
Notariusz Toruń – Sporządzamy akt notarialny
7 lutego, 2021

Od dłuższego czasu da się zauważyć, iż bez odpowiedniego wypromowania witryny internetowej, szanse na sukces naszej firmy są dosyć małe. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało wielowymiarowy mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do Odbiorców z sąsiedztwa. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Odbiorców z Twojej okolicy, potrzebne jest odpowiednie wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma dużo czynników, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Da się to łatwo zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka doradzi nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania są jednoznaczne – ponad 95% Nabywców poszukuje przede wszystkim przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Należy uczynić co się da, aby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a powyżej 80% korzystających z telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli masz własną restaurację, obligatoryjnie powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść oraz pilnować, aby publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy na tym etapie zastanowić się nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących spółkę – otoczmy opieką dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo ważne jest utworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do kreowania wizytówek firm, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest zbyt trudne, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i określonej wiedzy.

Żeby dodatkowo pomnożyć swoje perspektywy na zwabienie lokalnych Odbiorców, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i przeanalizować, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba systematycznie je uaktualniać. W dalszej kolejności tworzymy dla Twojej spółki oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy firmy. Jeśli już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Gdy uda nam się wypracować sporą liczbę przychylnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Kontrahentów oraz budowanie przewagi nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy patent, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/