Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia stomatologiczna
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są sprawdzonym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Za sprawą map Google mamy dostęp do namiarów przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez problemu wyszukać sklep pełen ciekawych produktów albo usług. Żeby pokazać się pośród firm w danej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to uruchomić własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wszelkich oferowanych usług Google trzeba odnaleźć usługę Google Moja Firma oraz podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy następny etap przybliża nas do założenia kompletnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić najpotrzebniejsze dane jak nazwa działalności czy jej lokalizacja oraz dane kontaktu, a potem je zatwierdzić. Uzupełniona o podstawowe informacje wizytówka jest przygotowana do korzystania. Dobrze jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w poszczególnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka została całkowicie aktywna. Mając gotową wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ wiele czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi z reguły sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, ze względu na to wizytówka sprawdza się przede wszystkim na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność względem frazy kluczowej. Gdy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo umieszczona na jej stronie treść koresponduje z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości wpisane w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, które mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, adres i telefon  warto uzupełnić o inne równie przydatne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego należy wpisać kategorie oraz podkategorie, które pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej charakter. Istotna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest też zdobycie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z informacjami o firmie. Dla przykładu pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking lub czy została przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Niestety atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że tworzone są one na podstawie przesłanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z uwagi na to warto się o nie postarać oraz co ważne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Uzupełnij unikalny opis, produkty usługi oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, by opisać najistotniejsze informacje na temat firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, z uwagi na to warto skupić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje usługi i produkty. Wypełnienie profilu tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także być może przyciągnie większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także publikowanie filmów i zdjęć. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne dodawanie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google dostarczamy klientom wartościowych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony WWW albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków i przycisk, którym możemy linkować do dowolnej strony, np. podstrony z opisem usług albo innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez wiele czasu (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy udostępniać klientom garść interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki odsyłające wprost do wizytówki są całkiem ważnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, portalami blogami oraz innymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić link odsyłający. Obszerny profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę w czołówce pozycji, dlatego że odsyłają do niej różne wartościowe strony. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/